Sagot :
tevekkul islami anlamda ustune dusen her seyi yapip(yani essegini saglam kaziga baglayip) gerisini allaha birakmaksa da, edebi kullanimda essegin cayira salinip mevlanin kayirmasina tekabul edebilmektedir.essegin olmesi halinde ise fazla yaygara yapilmadan mutevekkil olunur kabullenilir.
kayip esek bulundugunda ise "allaha sukredilir", zugurt tesellisi yoluyla mutlu olunur ki dogu felsefesini anlayis dinamigini ben bu orneklere sigdirmakta bir sakinca gormuyorum.
(otisabi, 14.03.2001 21:19) tevekkül, kendini kaderine teslim etmektir. kaderciliğin bir uzantısıdır. ancak tanrı'ya bağlı olan kalp kötü şey düşünmez. tevekkül olan herşeyi rıza ile karşılama halidir.
(quarcy, 09.07.2001 10:08) din derslerinde hep kizkalesi efsanesiyle orneklenen kaderci, kendi halinde bi inanc sistemidir. her seferinde "demek ki neymis cocuklar? kaderden kacilmazmis ama kral bunu onlemek icin elinden geleni yapmis" denir.
ayrica esegini saglam kaziga bagla, sonra allaha emanet et lafinin daha uc versiyonu "kaliteli yem kullan, sonra sazanin gelmesini bekle" seklinde de olabilir.
(vortex, 24.08.2001 17:11) allah’a mutlak güven. sufi terminolojide nefsi marziye de denir.
(lazarus, 21.11.2002 18:24) (bkz: güven)
(bkz: emin olmak)
(bkz: huzur)
(mortradamus, 12.03.2003 01:46) tanriya surekli buyuk ikramiye i¢in yalvaran, ancak piyango bileti almayi akil edemeyen $ahsiyetin bihaber oldugu kavram.
(trawmatolog, 29.05.2003 22:31) (bkz: önce tedbir sonra tevekkül)
(fenman, 19.08.2003 13:02) kirmani'ye göre: bulmak ve kaybetmek sırasında kalbin sukûnet içinde olmasıdır.
(celebi, 28.08.2003 16:47) tevekkül, insanın işini hiç muhtaç kalacağım korkusu olmaksızın allah’a emanet ettiğini gösterir. arayışçının, her takdirin rabb-i zülcelal’in elinde olduğuna iman ettiği yakin derecesindeki imanın neticesidir. arayışçının rabbine itimadını, sebeplerin varlığı ya da yokluğu, hayatın neşeli ya da hüzünlü günleri değiştirmez. arayışçı, böylece mütevekkil olur. tevhid hakikatıyla yaşamaya başlar. insan bu makama gelene kadar, sebepleri tesir sahibi olmaktan azletmesi, kendine verdiği makamı terketmesi, kendisi bu çaba içinde fani olması gerek ta ki huzur kapısının eşiğine varsın.
(mra, 16.12.2003 17:27) insanın ilk kutbunun (balçık) vazifesini tamamlamasından sonra diğer kutbunun (ruh) ellerini göğsüne bağlayıp susmasıdır. tevekkül ancak ilk faaliyet yerine getirilirse anlamını bulur. islam inancında, diger semavi dinlerde ya da sonradan doğmuş tüm insani kökenli doğu dinlerinde tevekkül farklı tanımlarla mevcuttur. islam dininde yerini tasavvufla belirgin hale getirmiş, olgunluk kriteri bir ayrıntıdır. münferiden inancın tamamı yada temeli degildir.
kayip esek bulundugunda ise "allaha sukredilir", zugurt tesellisi yoluyla mutlu olunur ki dogu felsefesini anlayis dinamigini ben bu orneklere sigdirmakta bir sakinca gormuyorum.
(otisabi, 14.03.2001 21:19) tevekkül, kendini kaderine teslim etmektir. kaderciliğin bir uzantısıdır. ancak tanrı'ya bağlı olan kalp kötü şey düşünmez. tevekkül olan herşeyi rıza ile karşılama halidir.
(quarcy, 09.07.2001 10:08) din derslerinde hep kizkalesi efsanesiyle orneklenen kaderci, kendi halinde bi inanc sistemidir. her seferinde "demek ki neymis cocuklar? kaderden kacilmazmis ama kral bunu onlemek icin elinden geleni yapmis" denir.
ayrica esegini saglam kaziga bagla, sonra allaha emanet et lafinin daha uc versiyonu "kaliteli yem kullan, sonra sazanin gelmesini bekle" seklinde de olabilir.
(vortex, 24.08.2001 17:11) allah’a mutlak güven. sufi terminolojide nefsi marziye de denir.
(lazarus, 21.11.2002 18:24) (bkz: güven)
(bkz: emin olmak)
(bkz: huzur)
(mortradamus, 12.03.2003 01:46) tanriya surekli buyuk ikramiye i¢in yalvaran, ancak piyango bileti almayi akil edemeyen $ahsiyetin bihaber oldugu kavram.
(trawmatolog, 29.05.2003 22:31) (bkz: önce tedbir sonra tevekkül)
(fenman, 19.08.2003 13:02) kirmani'ye göre: bulmak ve kaybetmek sırasında kalbin sukûnet içinde olmasıdır.
(celebi, 28.08.2003 16:47) tevekkül, insanın işini hiç muhtaç kalacağım korkusu olmaksızın allah’a emanet ettiğini gösterir. arayışçının, her takdirin rabb-i zülcelal’in elinde olduğuna iman ettiği yakin derecesindeki imanın neticesidir. arayışçının rabbine itimadını, sebeplerin varlığı ya da yokluğu, hayatın neşeli ya da hüzünlü günleri değiştirmez. arayışçı, böylece mütevekkil olur. tevhid hakikatıyla yaşamaya başlar. insan bu makama gelene kadar, sebepleri tesir sahibi olmaktan azletmesi, kendine verdiği makamı terketmesi, kendisi bu çaba içinde fani olması gerek ta ki huzur kapısının eşiğine varsın.
(mra, 16.12.2003 17:27) insanın ilk kutbunun (balçık) vazifesini tamamlamasından sonra diğer kutbunun (ruh) ellerini göğsüne bağlayıp susmasıdır. tevekkül ancak ilk faaliyet yerine getirilirse anlamını bulur. islam inancında, diger semavi dinlerde ya da sonradan doğmuş tüm insani kökenli doğu dinlerinde tevekkül farklı tanımlarla mevcuttur. islam dininde yerini tasavvufla belirgin hale getirmiş, olgunluk kriteri bir ayrıntıdır. münferiden inancın tamamı yada temeli degildir.
Thank you for visiting our website wich cover about DKAB. We hope the information provided has been useful to you. Feel free to contact us if you have any questions or need further assistance. See you next time and dont miss to bookmark.