Ancak imanı bulunmadığı ve mu Öğrenelim İmanın zıddı inkârdır. İman, Hz. Muhammed'in (s.a.v.) vahiy yoluyla getirdiklerinin hepsini tasdik etmek, küfür ise inkâr etmektir. Sözlükte örtmek anlamına gelen küfür, dinî literatürde Hz. Muhammed'in (s.a.v.) Yüce Allah'tan (c.c.) vahiy yoluyla getirdiği şeyleri yalanlayıp kesinlikle sa- bit dinî esaslardan bir ve birkaçını inkâr etmek, beğenmemek, önemsememek ve değersiz say- mak anlamına gelir. Bu durumdaki kişiye kâfir denir. Örneğin İslam'a göre Ramazan orucunun farz, yalan söylemenin haram olduğunu ve ahiretin varlığını inkâr eden kimse kâfirdir. Küfrün ilişkili olduğu kavramlardan biri de şirktir. Şirk, kelime olarak ortak koşmak anlamına ge- lir. Terim olarak ise Allah'ın (c.c.) sifat, fiil ve isimlerinde eşi, dengi ve ortağı olduğunu kabul etmek demektir. Bu durumda olan kişiye müşrik denir. Müşrik Yüce Allah'ın (c.c.) varlığını inkâr etmez. Ancak ondan başka ilah veya ilahlar olduğunu kabul edip onlara tapar veya onları Allah'a eşdeğer bir güç ve varlıklar olarak tanır. Dolayısıyla şirk ve küfür birbirine yakın iki kavramdır. Aralarındaki fark, küfrün daha genel, şirkin ise daha özel olmasıdır. Bu bağlamda her şirk küfür, fakat her kü- für şirk değildir. Örneğin iki tanrının varlığını kabul etmek şirk olduğu gibi aynı zamanda küfürdür. Ancak namazın farz olduğuna inanmamak küfürdür, fakat şirk değildir. (İlmihal, İman ve İbadetler, C I, s. 78-79. - Düzenlenmiştir.)
Sagot :
Thank you for visiting our website wich cover about DKAB. We hope the information provided has been useful to you. Feel free to contact us if you have any questions or need further assistance. See you next time and dont miss to bookmark.