5- Nesne Tabanlı Programlamada Değerler Ve Başvurular
1. …………… türü değişkeni başka bir değer türü değişkene kopyalandığında aynı değerin iki kopyası elde edilir. Ancak değişkenlerden birinin değeri değiştirildiğinde diğeri bundan etkilenmez.
2. …………… türü bir değişken tanımladığınızda derleyici (belirlediğiniz türün değerini tutacak) bir bellek bloğunun adresini tutacak kadar küçük bir bellek alanı ayırır.
3. Programlama dilinde tanımlanan bütün …………… başvuru türüdür.
4. Programlama dilinde tüm …………… türü değişkenler boş değer alabilir.
5. Programlama dilinde bir değişkenin değeri boş ise bu değişkenin değeri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Void B) 0 C) null D) -1
6. Aşağıdaki karakterlerden hangisi C# programlama dilinde değer türünün boş olabileceğini göstermek için kullanılır?
A) * B) ? C) // D) /*
7. Aşağıdaki kod parçasının kaçıncı satırı derleyici hatasına sebep olur?
int? x = null; // 1. Satır
int y = 15; // 2. Satır
x = 16; // 3. Satır
x = y; // 4. Satır
y = x; // 5. Satır
A) 2 B) 3 C) 4 D) 5
8. Yöntem bildirimde kullanılan ilk değeri atandığı bilinen bir parametrenin adının önüne …………… yazılırsa parametre değişkenin kopyası olmak yerine onun diğer adı olur.
9. Yöntem parametreleri ve yerel değişkenleri her zaman …………… üzerinde oluşturulur.
10. new anahtar sözcüğünü kullanarak bir nesne (sınıf örneği) yaratıldığında, nesneyi oluşturmak için gerekli bellek her zaman …………… üzerinde oluşturulur.
11. ( ) Tüm değer türleri yığın üzerinde yaratılır.
12. ( ) Tüm başvuru türleri (nesneler) yığın üzerinde yaratılır (başvurunun kendisi de yığın üzerinde olduğu hâlde).
13. Öğenin yığından öbeğe otomatik kopyalanmasına …………… adı verilir.
14. Kutulanmış değeri elde etmek için …………… olarak bilinen ve bir türü diğerine dönüştüren işlem kullanılır.
15. Değişken türünün istenilen türde olduğunu doğrulamak için …………… işleci kullanılabilir.
16. Değişken türünün hangi türde olduğunu …………… anlatmak için as işleci kullanılabilir.
17. Kutulanmış değeri elde etmek için ………………. olarak bilinen ve bir türü diğerine dönüştüren işlem kullanılır.
18. Aşağıdakilerden hangisi bir başvuru türüdür?
A) double B) int C) int? D) float
19. Aşağıdaki kod parçasında boşluk yerine hangisi yazılmalıdır?
int a = 15;
object o = a;
if (o is int)
{
a = (___)o;
}
A) is B) as C) object D) int
20. Aşağıdaki kod parçası ekrana hangisini yazar?
static void DegerArtir(ref int y)
{
y++;
}
static void Main()
{
int x = 15;
DegerArtir(ref x);
Console.WriteLine(x);
}
A) 15 B) 16 C) 14 D) 0
21. Aşağıdaki kod parçası ekrana hangisini yazar?
int a = 42;
object o = a;
a++;
Console.Write(o.ToString());
A) 0 B) 41 C) 42 D) 43
22. ( ) Değişken türünün istediğiniz türde olduğunu doğrulamak için as işleci kullanılır.
23. ( ) Değişkeni bir ref parametresine aktarırken değişkenin önüne de ref yazılmalıdır.
24. ( ) Bir değişkene null değeri atandığında, bu o değişkenin bellekte hiçbir nesneye başvurmadığı anlamına gelir.
25. ( ) new anahtar sözcüğü kullanılarak bir nesne (sınıf örneği) yaratıldığında, nesne oluşturmak için gerekli bellek her zaman yığın(stack) üzerinde oluşturulur.
26. ( ) Öğenin yığından öbeğe otomatik kopyalanmasına kutulama (boxing) adı verilir.
Thank you for visiting our website wich cover about Bilgisayar. We hope the information provided has been useful to you. Feel free to contact us if you have any questions or need further assistance. See you next time and dont miss to bookmark.