Örnek proje yaratırken yazdığımız organization değeri ne işe yarar?
A Bir nevi kendi imzamız gibi, bu uygulamanın bize ait olduğunu bize hatırlatır
B Uygulamanın ismi ile birlikte bir app id oluşturarak marketlere konulduğunda uygulamayı diğerlerinden ayırt etmeye yarar
C Kodumuzun içinde her Dart dosyasının başındaki yorum satırlarında ismimiz ile birlikte geçer
D Kullanacağımız kütüphanelerin hangileri olduğunu seçmemize yarar
Soru 2
Fonksiyon tanımlamasında kullanılan => şeklindeki ok işareti ile ilgili hangisi doğrudur?
A Sadece iki ifade içerip hiçbir değer dönmeyen fonksiyonlar için kullanılabilir
B Sadece tek ifade içerip o ifadenin değerini dönen fonksiyonlar için kullanılabilir
C Birden fazla ifade içerip onlardan ilkinin değerini dönen fonksiyonlar için kullanılabilir
D void fonksiyonlar için kullanılamaz
Soru 3
Nullable bir classa ait bir nesnenin fieldlarına erişirken hangisi yanlıştır?
A Fieldlara doğrudan erişim sağlanabilir, ek adımlara gerek olmaz
B ? kullanılarak fieldlara erişilir ve sonuç da daima nullable olur
C ! kullanılarak fieldlara erişilir fakat nesne null ise hata oluşur
D if komutu kullanılarak nesnenin null olup olmadığı kontrol edilir, nesne null değil ise güvenli erişim sağlanır
Soru 4
Aşağıdaki kod örneğinde konsola ne yazılır? student1.name = 'ahmet'; student2.name = 'ali'; student1 = student2; student1.name = 'hasan'; print(student2.name);
A student1
B ahmet
C ali
D hasan
Soru 5
Aşağıdaki yapıların hangisi üzerinde direkt olarak bir iterator ile gezinmemiz mümkün değildir?
A Iterable
B Map
C Set
D List
Soru 6
Widget'larla ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A AppBar, uygulamanın alt tarafında bulunan ve navigasyon amacıyla kullandığımız widget'tır
B AppBar widget'ını Container içerisindeki appBar parametresine veririz
C Scaffold tüm ekranı kaplayan bir widget'tır
D Icon widget'ı üzerine basılabilir bir widget'tır ve buton görevi görür
Soru 7
State'lerin yaşam döngüsüyle ilgili hangisi yanlıştır?
A Bir state oluşturulduğunda ilk olarak build method'u çağrılır ve sonrasında initState tetiklenir
B State yok olmadan önce dispose method'u tetiklenir
C Stateler build method'u tekrar çağrıldığında çöpe atılmazlar
D State yeni bir widget nesnesi ile eşleştiğinde didUpdateWidget tetiklenir
Soru 8
Widget ağacında alttaki bir widget'ın üstteki bir widget'a hangi yolla bilgi iletmesi en uygundur?
A Üstteki, çocuğu yaratırken kendi referansını parametre olarak verir
B Üstteki, çocuğu yarattıktan sonra onun referansını tutar ve ona kendi referansını verir
C Çocuk, StatelessWidget'ın parent property'sini kullanarak üsttekine erişir
D Üstteki, çocuğa istediği zaman çağıracağı bir fonksiyon verir
Soru 9
Bir Row'un çocukları arasında Expanded varsa ve Row'a mainAxisSize.min parametresi verilmişse ne olur?
A mainAxisSize.min gözardı edilir ve Row mainAxisSize.max gibi davranır
B Expanded, Flexible gibi davranır
C Expanded gözardı edilir ve o hiç yokmuş gibi davranılır
D Row yatayda olabilecek minimum büyüklüğü alır
Soru 10
Bir ekrandan geri dönülmesi esnasında kullanıcıya ekrandakileri kaydetmek isteyip istemediğini sormak istiyoruz. Ne yapabiliriz?
A Navigator.of(context).pop()'u çağırmadan önce bir if ile kontrol yapabiliriz
B WillPopScope kullanarak .pop() yerine .maybePop() kullanabiliriz
C Kullanıcı Android'de back butotuna basarsa .pop() kodunu biz çağırmadığımızdan hiçbir şey yapamayız
D Geri dönerken verileri diğer ekrana iletip o ekranda soruyu sorabiliriz. Kabul ederse kaydetme işini orada yapabiliriz
Thank you for visiting our website wich cover about Bilgisayar. We hope the information provided has been useful to you. Feel free to contact us if you have any questions or need further assistance. See you next time and dont miss to bookmark.