Sagot :
Cevap:Osmanlı Devleti İkinci Meşrutiyet'le birlikte, kullandığı güneş esaslı Rûmî Takvimi Miladi takvim esasına uygun olarak yeniden düzenlemek istedi. Böylece gerek Avrupa ile olan ilişkiler gerekse sıvış yılından kaynaklanan sorunlar ortadan kalkacaktı. Çalışmada Osmanlı Parlamentosu’nun miladi takvime bakış açısı Meclis tartışmaları üzerinden ele alınmaktadır. Böylece Takvim-î Garbî’nin kanunlaşma esasları ortaya konulmuş olacaktır. Miladi Takvim işleyiş esası ile ilgili olarak Osmanlı Parlamentosu’na 1910-1916 ve 1917 yıllarında kanun teklifleri sunuldu. Parlamento sunulan ilk iki kanun teklifini kabul etmezken son teklifi üç esas üzerinden değerlendirerek 1917 yılında kanunlaştırdı. Birinci esas, takvimler arasındaki on üç günlük farkın ortadan kaldırılma meselesiydi. Meclis farkın ortadan kalkması için miladi takvimin işleyiş esasını kabul etti. İkinci esas resmi işlemlerde sadece miladi yılın kullanılmasıydı. Bu durum tarihle ilgili pek çok karışıklığa neden olacağından Meclis tarafından uygun görülmedi. Üçüncü esas ise takvim yılının kânunusani (ocak) itibarıyla başlatılmasıydı. Mebusların bir kısmı bunun Hıristiyanlığa ait bir durumun kabul edilmesi olarak değerlendirerek, dini açıdan uygun bulmadı. Neticede Kanun Meclis-i Mebusan ve Meclis-i Ayan tarafından incelendikten sonra “1332 yılının 16. gününü 1333 yılı Mart ayının birinci günü” esasıyla kabul edildi. Parlamento takvim işleyişi açısından miladi esası kabul etmekle birlikte meselenin ilmi olmak kadar kültürel bir mesele olduğuna kanaat getirerek sadece Rûmî ve Miladi takvimler arasındaki gün farkının ortadan kaldırılmasına onay verdi.
Açıklama:
Thank you for visiting our website wich cover about Tarih. We hope the information provided has been useful to you. Feel free to contact us if you have any questions or need further assistance. See you next time and dont miss to bookmark.