üvercinka şiirnin
geleneği
temasi
nazım birmi
imgesi


Sagot :

Açıklama:

Üvercinka Şiirinin Nazım Biçimi: Serbest Şiir

Üvercinka Şiirinin Nazım Birimi: Bent.

Üvercinka Şiirinin Birim Sayısı: 6 bentten oluşmuştur.

Üvercinka Şiirinin Ölçüsü: Serbest ölçü

Üvercinka Şiirinin Ahenk Unsurları:  Ahenk ses tekrarları, kafiye ve rediflerle sağlanmıştır

Üvercinka Şiirinin Kafiye ve Redifleri:

Bütün kara parçalarında

Afrika dahil: Redif.

Kesmemeye/ömrümde/kimse : e’ler yarım kafiye.

Kurşuna/parçalarında: a’lar yarım kafiye.

Üvercinka Şiirinin Söz Sanatları:

En uzun boynun bu senin: Abartma sanatı vardır.

Ben böyle canlı saç görmedim ömrümde: Abartma sanatı vardır.

Padişah gibi cesaretti o: Benzetme sanatı vardır. Cesaret yönünden padişaha benzetilmişir.

Üvercinka Şiirinin Dili: Şiirin dili halkın anlayabileceği sade yalın bir dildir. Ancak benzetmelerin çokluğu kullanılan imaj ve hayaller ağır basar. Kelimeler bazen gerçek anlamlarının dışında kullanılmıştır.

Üvercinka Şiirinin Teması:  Aşk.

Üvercinka Şiirinde Gelenek:  II. Yeni geleneğinin en önemli isimlerinden olan Cemal Süreya şiirimizde Garip akımına karşı geliştirmiş olduğu zengin hayal dünyası ve kapalı sayılabilecek anlatımıyla edebiyatımızda derin izler bırakan bir şairdir.

Üvercinka Şiiri ve Şair: II. Yeni şiirinin önemli ismi Cemal Süreya bu şiirinde sevgilisine olan duygularını hayal dünyasının zenginliğiyle ve farklı üslubuyla okuruna iletmektedir.

Üvercinka Şiiri Ses Olayları:

Boynun: Ünlü düşmesi ses olayı vardır. Boyun-un= boynun.

Yüreğimi: Ünlü yumuşaması ses olayı vardır yürek-imi= yüreğimi

Yürürlüğe: Ünlü yumuşaması ses olayı vardır. Yürürlük-e=yürürlüğe.

Bildiğin: Ünlü yumuşaması ses olayı vardır. Bildik-in=bildiğin.

Hürlüğün: Ünlü yumuşaması ses olayı vardır. Hürlük-ün=hürlüğün.

Akşamüstleri: Birleşik kelimedir. Akşam+üstü =akşamüstü.